Description: <DIV STYLE="text-align:Left;font-size:12pt"><DIV><DIV><P><SPAN>Kartlaget er delt inn i ruter på 1x1km og </SPAN><SPAN>dekker norske forvaltningsplanområder.</SPAN></P><P><SPAN>Kartlaget viser antall sporingslinjer som har passert </SPAN><SPAN>hver rute </SPAN><SPAN>i perioden 2018-202</SPAN><SPAN>3</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN></P><P><SPAN> </SPAN></P><P><SPAN>For fartøy over 15</SPAN><SPAN>m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>(11m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>fra 2022) </SPAN><SPAN>er sporingslinjer generert ved å hente start og stopp-posisjon fra ERS-meldinger</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>I tillegg er linjene supplert med vms-data i tidsrommet mellom start og stopp-posisjon.</SPAN></P><P><SPAN> </SPAN></P><P><SPAN>For fartøy under 15 meter</SPAN><SPAN> (11m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>fra 2022)</SPAN><SPAN> er sporingslinjer generert ved å bruke AIS data fra fiskefartøy. Når fart er mellom 0,3 - 5 knop og posisjon er utenfor havn genereres det sporingslinjer. Merk at ikke alle fartøy har installert AIS, og at noen fartøy kan ha den slått av. Sporing fra slike fartøy vil ikke inngå i datagrunnlaget for denne analysen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;font-size:12pt"><DIV><DIV><P><SPAN>Kartlaget er delt inn i ruter på 1x1km og </SPAN><SPAN>dekker norske forvaltningsplanområder.</SPAN></P><P><SPAN>Kartlaget viser antall sporingslinjer som har passert </SPAN><SPAN>hver rute </SPAN><SPAN>i perioden 2018-202</SPAN><SPAN>3</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Rasterdata går fortere å tegne opp når en er langt zoomet ut, og er derfor mer hensiktsmessig å benytte </SPAN><SPAN>i slike tilfeller.</SPAN></P><P><SPAN> </SPAN></P><P><SPAN>For fartøy over 15</SPAN><SPAN>m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>(11m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>fra 2022) </SPAN><SPAN>er sporingslinjer generert ved å hente start og stopp-posisjon fra ERS-meldinger</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>I tillegg er linjene supplert med vms-data i tidsrommet mellom start og stopp-posisjon.</SPAN></P><P><SPAN> </SPAN></P><P><SPAN>For fartøy under 15 meter</SPAN><SPAN> (11m</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>fra 2022)</SPAN><SPAN> er sporingslinjer generert ved å bruke AIS data fra fiskefartøy. Når fart er mellom 0,3 - 5 knop og posisjon er utenfor havn genereres det sporingslinjer. Merk at ikke alle fartøy har installert AIS, og at noen fartøy kan ha den slått av. Sporing fra slike fartøy vil ikke inngå i datagrunnlaget for denne analysen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;font-size:12pt"><DIV><DIV><P><SPAN>Kartlaget er delt inn i ruter på 1x1km og </SPAN><SPAN>dekker norske forvaltningsplanområder.</SPAN></P><P><SPAN>Rutene er laget på bakgrunn av sporingslinjer som er koblet med fangstdata.</SPAN></P><P><SPAN>For fartøy over 15m har VMS-data blitt koblet sammen med data fra elektronisk fangstdagbok. Dette gjør at hver linje også får koblet informasjon om blant annet fangstmengde, redskap og art.</SPAN></P><P><SPAN>For fartøy under 15m er </SPAN><SPAN>AIS data koblet sammen med </SPAN><SPAN>sluttsedler. Koblingen mellom AIS-spor og sluttseddel skjer når radiokallesignal er identisk og tidspunkt for et AIS-spor er det samme som er angitt på sluttseddel.</SPAN></P><P><SPAN>For å beregne fangstmengde pr rute er det analysert hvor stor andel av disse sporingslinjene som hører til hver rute. Fangstmengden har deretter blitt prosentvis fordelt i rutene.</SPAN></P><P><SPAN>Til slutt er det brukt rapportering om faststående redskap. Sluttsedler for fartøy under 15m som ikke er koblet til AIS data, er koblet til innrapporterte faststående redskap for samme periode som sluttseddel.</SPAN></P><P><SPAN>Grenseverdier er satt basert på en quantile fordeling</SPAN><SPAN> av rutene innenfor NØS</SPAN><SPAN>. Det betyr at det er like mange grønne, gule og røde ruter.</SPAN></P><P><SPAN>Kartlaget er basert på data fra perioden 2018-202</SPAN><SPAN>3</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;font-size:12pt"><DIV><DIV><P><SPAN>Kartlaget er delt inn i ruter på 1x1km og </SPAN><SPAN>dekker norske forvaltningsplanområder.</SPAN></P><P><SPAN>Rutene er laget på bakgrunn av sporingslinjer som er koblet med fangstdata.</SPAN></P><P><SPAN>For fartøy over 15m har VMS-data blitt koblet sammen med data fra elektronisk fangstdagbok. Dette gjør at hver linje også får koblet informasjon om blant annet fangstmengde, redskap og art.</SPAN></P><P><SPAN>For fartøy under 15m er </SPAN><SPAN>AIS data koblet sammen med </SPAN><SPAN>sluttsedler. Koblingen mellom AIS-spor og sluttseddel skjer når radiokallesignal er identisk og tidspunkt for et AIS-spor er det samme som er angitt på sluttseddel.</SPAN></P><P><SPAN>For å beregne fangstmengde pr rute er det analysert hvor stor andel av disse sporingslinjene som hører til hver rute. Fangstmengden har deretter blitt prosentvis fordelt i rutene.</SPAN></P><P><SPAN>Til slutt er det brukt rapportering om faststående redskap. Sluttsedler for fartøy under 15m som ikke er koblet til AIS data, er koblet til innrapporterte faststående redskap for samme periode som sluttseddel.</SPAN></P><P><SPAN>Grenseverdier er satt basert på en quantile fordeling</SPAN><SPAN> av rutene innenfor NØS</SPAN><SPAN>. Det betyr at det er like mange grønne, gule og røde ruter.</SPAN></P><P><SPAN>Kartlaget er basert på data fra perioden 2018-202</SPAN><SPAN>3</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;font-size:12pt"><DIV><DIV><P><SPAN>Kartlaget er delt inn i ruter på 1x1km og </SPAN><SPAN>dekker norske forvaltningsplanområder.</SPAN></P><P><SPAN>Dette kartlaget er ment til å brukes sammen med filtreringsverktøy. Dette verktøyet er tilgjengelig øverst til høyre på verktøylinjen.</SPAN></P><P><SPAN>Ved å bruke filtreringsverktøy er det mulig å skrive inn egne grenseverdier for blant annet antall spor og fangstmengde for hver rute.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>